تاییدیه آتش نشانی
sgs
QL
naci

فهرست محتوا

کابل وایر شمع تقویتی

جهت بازدید و سفارش محصولات سیم و کابل

می توان گفت کابل وایر شمع تقویتی عمدتاً برای موتورهای خودرو های مسابقه‌ای مدرن و خودروهای تولیدی اصلاح‌شده طراحی شده‌اند که در ادامه بیشتر آن را بررسی می کنیم .

وایر شمع چیست و چه کاربردی دارد؟

کابل وایر شمع درخودرو یکی از مهم‌ ترین قطعات در خودرو است زیرا در سالم ماندن موتور خودرو و عملکرد بهینه آن و جلوگیری از حوادث، موثر است.

حال کابل وایر شمع تقویتی نیز نوع بهبود یافته و تقویت شده کابل وایر شمع است که در ادامه به آن بیشتر می پردازیم .

این قطعه مهم  برروی  سیلندر خودرو قراردارد و فرآیند جرقه‌زنی را به منظور اشتعال مخلوط هوا و بنزین و دیگر سوخت ها در محفظه احتراق مخصوص، انجام می‌دهد. وایرشمع کابل های الکتریکی هستند که توسط موتورهای احتراق داخلی قدیمی برای انتقال برق با ولتاژ بالا از توزیع کننده به شمع ها استفاده می شوند.

علاوه بر آن وایر شمع خودرو وظیفه انتقال میزان بالایی پالس ولتاژ بین کوئل یا دلکو و شمع‌ها را بر عهده دارد پس باید از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند عمل جرقه زنی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و موتور خودرو را دچار مشکل نکند.

کابل وایر شمع تقویتی
کابل وایر شمع تقویتی

برای مطالعه بیشتر درباره کابل وایر شمع yaghoutcable.ir

یا به سایت https://payamotor.ir/ مراجعه کنید

کابل وایر شمع تقویتی چیست؟

کابل وایرشمع تقویتی چه کاربردی دارد ؟

تقریبا تمامی وسایل برقی دارای مقداری مقاومت بوده که این مسئله در سیستم برق رسانی خودرو نیز وجود دارد و این موضوع موجب میشود زمانی که توانی از یک سمت به کابل اعمال میشود، به دلیل اینکه مقداری از آن صرف مقاومت میشود،

به طور کامل انتقال پیدا نکند که در بحث خودرو اگر توان، از سمت کوئل به سمت شمع به صورت اتلاف شده انتقال پیدا کند،شمع خودرو دیگر قدرت کافی برای جرقه زنی قوی را نخواهد داشت حال کابل وایر شمع تقویتی به نحوی طراحی شده که با کمترین میزان مقاومت این انتقال توان را بصورت کامل تری انجام دهد.

می توان گفت کابل وایر شمع تقویتی عمدتاً برای موتورهای خودرو های مسابقه‌ای مدرن و خودروهای تولیدی اصلاح‌شده طراحی شده‌اند که از سیستم‌های مدیریت موتور کامپیوتری و سیستم‌های احتراق با راندمان بالا استفاده می‌کنند که در مرکز آنها از مس استفاده شده است .

ویژگی های کابل وایرشمع تقویتی :

لازم به ذکر است که کابل وایر شمع تقویتی از نظر سازمان استاندارد مورد قبول نمی باشد .

هادی های با ظرفیت بالا  القایی فلزی رسانایی کامل انرژی جرقه را به طور نامحدود بدون ارسال EMI یا RFI حفظ می کند.

برای محافظت در برابر حرارت، کابل‌های وایر شمع تقویتی دارای عایق و روکش لاستیک سیلیکونی کامل هستند که در برابر حرارت بهتر از سایر کابل‌های احتراق مقاومت می‌کنند.

این کابل ها به دلیل وجود عایق و روکش سیلیکونی قابلایت تحمل دمای کاری از -60°c تا +200°c را دارد.

به دلیل استفاده از مواد سیلیکون، کابل وایر تقویتی سیلیکونی خواصی مانند غیر قابل گسترش شعله بودن، عدم وجود گازهای سمی هالوژن و عدم وجود دود و یا کم دود بودن را شامل میشوند.

کابل وایر شمع تقویتی




انتخاب شمع مناسب کابل وایر شمع تقویتی :

به دلیل مقاومت کم وایر شمع تقویتی بهتر است از شمع موتور اصلی در کنار آن ها استفاده شود زیرا استفاده از شمع های تقلبی در کنار وایرشمع تقویتی سیلیکونی میتواند به خودرو خسارت وارد کند.

استفاده از کابل وایر تقویتی همراه با شمع موتور اصلی میتواند سبب کاهش مصرف سوخت خودرو و افزایش میزان قدرت و شتاب آن شود.





برخی از تولیدکنندگان کابل وایر شمع تقویتی تولید میکنند که از نظر رنگ شباهت زیادی به کابل های سیلیکونی دارد اما از نظر ویژگی های تحمل دمایی و یا ویژگی های دیگر موارد عایق و روکش، تفاوت بسیار زیادی با وایر تقویتی سیلیکونی دارد.

باتوجه به تمام موارد مذکور اگر در موتوری که در خودروی جاده‌ای استفاده می‌شود از وایر شمع تقویتی استفاده شود، زمانی که احتراق اصلی سیستم با یک جرقه زنی با راندمان بالا جایگزین شده باشد، ممکن است سیستم دچار اختلال شود و در دراز مدت به قطعات انژکتور خودرو آسیب برساند.

سایر مقالات

کارخانه کابل یاقوت