sgs
QL
naci

فهرست محتوا

کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی

جهت بازدید و سفارش محصولات سیم و کابل

کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی تولید شده در گروه کارخانجات کابل یاقوت با استانداردهای مختلف بین المللی مانند گواهینامه های ISO، IEC  و BS مطابقت دارند. این انطباق ،گواه بر تعهد ما به کیفیت و ایمنی است. لازم به ذکر است که کابل یاقوت به عنوان اولین شرکت داخلی موفق به اخذ تاییدیه سازمان آتش نشانی طبق استاندارد بین المللی BS 7629-1 گردیده است.

کابل های سیلیکونی در صنایع مختلف کاربرد دارند، به ویژه در مواردی که به دوام، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر شرایط سخت نیاز است. صنعت کابل های سیلیکونی در سال های اخیر با تمرکز بر نوآوری و رعایت استانداردهای بین المللی، پیشرفت های چشمگیری داشته است.

این صنعت در ایران نیز، طی سالیان متمادی رشد و توسعه چشمگیری را تجربه کرده است. با پیشرفت فناوری و نوآوری، تولیدکنندگان ایرانی توانسته‌اند کابل‌هایی را تولید کنند که مطابق با استانداردهای کیفی بین‌المللی باشند.

گروه کارخانجات کابل یاقوت توانسته با تولید کابل‌های سیلیکونی ایرانی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی  موفق به اخذ جایزه ملی کیفیت برای اولین بار در صنعت سیم و کابل شود.

کابل یاقوت به عنوان تولید کننده پیشرو سیم و کابل های سیلیکونی در ایران، توانسته با پیروی کردن از خط مشی که هدف اصلی آن تولید کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی است، رضایت مشتریان خود را به طور کامل برآورده کند.

عوامل متعددی در کیفیت کابل های سیلیکونی برند کابل یاقوت نقش دارند که این کابل ها را به خط مقدم بازار رسانده اند. در ادامه به برخی از این عوامل میپردازیم.

عوامل موثر در کیفیت کابل های سیلیکونی برند کابل یاقوت:

تکنیک های ساخت پیشرفته:

کابل یاقوت برای تولید محصولات و کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی خود از امکانات و تکنیک های پیشرفته تولید استفاده می کند که غالبا طراحی و ساخت مهندسان جوان و باانگیزه ایرانی میباشد.

تکنیک تست و آزمون پیشرفته :

کابل یاقوت برای آزمون محصولات خود توانسته با تجهیز آزمایشگاه مرجع کابل یاقوت که توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) تایید شده است، اطمینان حاصل نماید.

این روند شامل بهره گیری از به روز ترین دستگاه ها و پروتکل‌های آزمایشی دقیق و تجهیزات پیشرفته که از دقت و ثبات بالایی برخوردارند، برای تأیید عملکرد کابل‌ها در شرایط مختلف است.  

یکی از دستگاه های مورد استفاده در آزمایشگاه کابل یاقوت، دستگاه پرس مولدینگ لاستیک جهت تولید قرص و شیتهای سیلیکونی است که با هدف بهبود کیفیت جهانی هرچه بیشتر محصولات استفاده میشود.

دستگاه انعطاف پذیری کابل های بالابر که از دیگر تجهیزات این شرکت میباشد، به منظور بررسی انعطاف کابل های آسانسور حین برقراری جریان است که براساس استاندارد 6-607 ISIRI انجام می گردد. جهت اطلاع از سایر دستگاه ها و تجهیزات کابل یاقوت به قسمت آزمایشگاه وبسایت مراجعه نمایید.

کابل سیلیکونی ایرانی با کیفیت جهانی - کابل یاقوت

کیفیت مواد اولیه:

کیفیت مواد اولیه از جمله سیلیکون مورد استفاده در عایق و روکش محصولات بسیار مهم است. کابل یاقوت جهت تامین مواد اولیه مورد استفاده خود، توانسته با تامین کنندگان جهانی همکاری کند تا از کیفیت مواد اولیه مورد استفاده خود اطمینان حاصل نماید و با استانداردهای سختگیرانه بین المللی مطابقت داشته باشد.

درخصوص هادی نیز قابل ذکر است که رایج ترین مواد رسانا برای سیم و کابل نسوز مس و آلومینیوم هستند که هر کدام خواص و مزایای منحصر به فردی دارند از آنجا که مس در مقایسه با آلومینیوم رسانای بهتری است و حدود 40 درصد رسانایی بیشتری دارد معروف ترین و پرکاربردترین هادی، مس است که یک فلز بسیار انعطاف پذیر بوده و آن را به اولین انتخاب برای بسیاری از کاربردها تبدیل می کند.

همچنین  مس را می توان قلع اندود کرد تا در برابر خوردگی مقاوم تر شود، برای بهبود محدوده دمایی آن، نیکل اندود نیز قابل استفاده است.

کابل یاقوت هادی مصرفی خود را از معتبرترین برندهای ایران با بهترین کیفیت مس قلع اندود و غیر قلع اندود در تمامی کلاس های مورد نیاز مشتری خریداری نموده و عملیات تولید خود را با آن انجام میدهد.

تطابق با استانداردهای بین المللی:

کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی تولید شده در گروه کارخانجات کابل یاقوت با استانداردهای مختلف بین المللی مانند گواهینامه های ISO، IEC  و BS مطابقت دارند.

این انطباق ،گواه بر تعهد ما به کیفیت و ایمنی است. لازم به ذکر است که کابل یاقوت به عنوان اولین شرکت داخلی موفق به اخذ تاییدیه سازمان آتش نشانی طبق استاندارد بین المللی BS 7629-1 گردیده است.

این شرکت با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و متناسب با تکنولوژی روز دنیا و با کارشناسانی متخصص و متعهد، قادر به تولید کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی می باشد.

کنترل کیفیت:

برای حفظ کیفیت بالای کابل های سیلیکونی یاقوت، اقدامات کنترل کیفی سختگیرانه ای در طول فرآیند تولید اجرا می شود که شامل بازرسی مواد اولیه تا آزمایش محصول نهایی است. این اقدامات به شناسایی و رسیدگی به هرگونه درخواست و یا انتظارات مشتری کمک میکند.

در آزمایشگاه کابل یاقوت انواع آزمون های معتبر نیز، از جمله آزمون انتشار گازهای اسیدی، آزمون انتشار شعله و آزمون  اندازه گیری میزان نور عبوری از دود ناشی از سوختن کابل انجام میشود تا از کیفیت محصولات اطمینان حاصل شود.

جهت اطلاع از سایر آزمون های قابل انجام توسط کابل یاقوت به قسمت آزمایشگاه وبسایت مراجعه نمایید.

آزمایشگاه مرجع کابل یاقوت

در همین راستا، گروه کارخانجات کابل یاقوت توانسته طی سال ها فعالیت، بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهدتا بتواند کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد .

همکاری با مشتریانی همچون شرکت های واگن سازی، شرکت های فولاد سازی، شرکت خودرو سازی و سایر صنایع مطرح کشور، مهر تاییدی بر کیفیت بالای کابل های تولیدی این شرکت میباشد.

کابل ‌های سیلیکونی یاقوت به ویژگی‌های منحصر به فرد خود معروف هستند، در ادامه به برخی از این ویژگی ها میپردازیم:

ویژگی کابل های سیلیکونی کابل یاقوت :

مقاومت در برابر درجه حرارت بالا:

کابل سیلیکونی با کیفیت ایرانی - کابل یاقوت
کابل سیلیکونی با کیفیت ایرانی – کابل یاقوت

یکی از بارزترین ویژگی های کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی کابل یاقوت مقاومت استثنایی آنهادر برابر دما میباشد این دما محدوده ی 60 – تا 200+ درجه سانتی گراد را شامل میشود.

برخلاف کابل‌های معمول که ممکن است تحت گرمای شدید ذوب یا شکننده شوند، کابل‌های سیلیکونی برند یاقوت انعطاف‌پذیری و عملکرد خود را حتی در شرایط حرارتی شدید حفظ می‌کنند.

این مقاومت در برابر دمای بالا در صنایع خودروسازی، هوافضا و انرژی بسیار مهم است، جایی که کابل ها در معرض گرمای شدید موتورها، ماشین آلات یا سیستم های الکتریکی قرار می گیرند.

کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی تولید شده در شرکت کابل یاقوت می توانند تحت چنین شرایطی بهترین عملکرد را داشته باشند، از انتقال برق بدون وقفه اطمینان حاصل کنند و خطر اختلالات الکتریکی را کاهش دهند.

انعطاف پذیری:

انعطاف پذیری یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه کابل های سیلیکونی است. بر خلاف کابل‌های سفت و سخت که ممکن است هنگام نصب در فضاهای تنگ چالش برانگیز باشد، کابل‌های سیلیکونی منعطف هستند و میتوان آن ها را به راحتی مسیر داد، بدون اینکه کارایی آنان به خطر بیفتد.

علاوه بر این، انعطاف‌پذیری کابل ایرانی سیلیکونی که کیفیت جهانی دارند به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در برابر لرزش‌ها و تنش‌های مکانیکی مقاومت کنند و برای مواردی که کابل درگیر حرکت است، مناسب هستند.

این ویژگی به ویژه در صنایع روباتیک، اتوماسیون یا ماشین‌آلات، که در آن کابل‌ها ممکن است در معرض حرکت دائمی باشند بسیار مهم است، چرا که کابل های سیلیکونی بدون به خطر انداختن یکپارچگی الکتریکی دستگاه، به فعالیت خود ادامه میدهند.

مقاومت شیمیایی:

کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی کابل یاقوت مقاومت فوق العاده ای در برابر مواد شیمیایی، حلال ها، روغن ها و اسیدهای مختلف از خود نشان می دهند.

کابل‌های سیلیکونی چه در کارخانه‌های شیمیایی، چه در آزمایشگاه‌ها و چه در فرآیندهای صنعتی، می‌توانند اثرات خورنده مواد شیمیایی را بدون آسیب یا به خطر انداختن خواص الکتریکی خود تحمل کنند.

مقاومت در برابر آب و هوا:

کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی کابل یاقوت دارای مقاومت عالی در برابر آب و هوا هستند و  برای مواردی که در محیط بیرون کاربرد دارند مناسب هستند. این کابل ها می توانند در شرایط آب و هوایی سخت مانند دماهای شدید، اشعه ماوراء بنفش یا رطوبت مقاومت کنند، بدون اینکه عملکرد خود را از دست بدهند. این ویژگی آنها را برای روشنایی در فضای باز، سیستم های انرژی خورشیدی یا زیرساخت های مخابراتی ایده آل می کند.

مقاومت در برابر آتش:

کابل های سیلیکونی علاوه بر مقاومت در برابر حرارت بالا، با خاصیت ضد آتش نیز شناخته می شوند. آنها می توانند در صورت قرار گرفتن در معرض شعله آتش، طبق روش آزمون های مربوطه تحت دما و زمان مشخص، از خود مقاومت نشان دهند و در نتیجه از گسترش آتش جلوگیری کرده و آسیب احتمالی به اموال یا آسیب به افراد را کاهش دهند

این ویژگی به ویژه در صنایعی که ایمنی در برابر آتش ضروری است، مانند حمل و نقل، ساخت و ساز ساختمان یا معدن بسیار حائز اهمیت است که کابل ایرانی سیلیکونی با کیفیت جهانی کابل یاقوت می تواند این نیاز را برطرف کند.

گروه کارخانجات کابل یاقوت با طراحی و تولیدات پیشرفته، مواد اولیه با کیفیت، نیروی کار ماهر و رعایت سختگیرانه استانداردهای ملی و بین‌المللی، نماد کابل سیلیکونی ایرانی با کیفیت جهانی است.

با گسترش صنعت و پیدایش نوآوری های روز افزون، کابل‌ یاقوت برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان جهت تولید محصولی قابل اطمینان و با عملکرد بالا همواره آمادگی خود را اعلام میدارد. کارشناسان ما در این خصوص شما را یاری خواهند کرد با افتخار منتظر تماس شما هستیم.

سایر مقالات

کارخانه کابل یاقوت