تاییدیه آتش نشانی
sgs
QL
naci

فهرست محتوا

کابل سیلیکونی نسوز یاقوت

جهت بازدید و سفارش محصولات سیم و کابل

کابل سیلیکونی نسوز: یک گزینه با دوام و ایده آل

امروزه در صنایع مختلفی که با حرارت بسیار بالا سر و کار دارند از کابل مقاوم در برابر آتش برای تاسیسات مهم استفاده می شود. در این صنایع که شامل صنایع فولاد، هوا و فضا، کشتی سازی، پزشکی و خودروسازی می‌شوند دستگاه های مهم و گران قیمتی وجود دارند که خرابی آن‌ها ضربه بزرگی به خط تولید وارد می کند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و کم کردن احتمال خرابی دستگاه ها بر اثر دما می‌شود از کابل سیلیکونی نسوز استفاده کرد. در این مقاله تمامی اطلاعاتی را که مورد این نوع کابل باید بدانید در اختیار شما خواهیم گذاشت پس همراه ما بمانید.

کابل تاییدیه دار

سیلیکون

سیلیکون یا Silicone یک نوع پلیمر است که با نام پلی ‌سیلوکسان یا poly siloxanes نیز شناخته می شود و ساختار شیمیایی آن  R2SiOnR می باشد. سیلیکون در برابر سرما و گرمای زیاد، رطوبت بالا و دیگر شرایط جوی نامناسب مقاومت بسیار خوبی دارد. این پلیمر در شکل های مایع و پلاستیکی موجود می باشد. سیلیکون کاربردهای زیادی دارد اما یکی از کاربردهای مهم این پلیمر تولید پوشش های نسوز برای سیم و کابل می باشد.

سیم های سیلیکونی

سیم نسوز یکی از انواع پرکاربرد سیم می باشد. معمولا از این مدل سیم و کابل در صنایع بزرگ استفاده می شود. این سیم ها ویژگی های بخصوصی دارند که آن‌ها را از دیگر انواع سیم و کابل متمایز می کند. در ادامه به شرح برخی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت:

  • مقاومت در برابر حرارات: سیم سیلیکونی می تواند در دماهای منفی 60 تا مثبت 200 درجه سانتیگراد عملکرد صحیح خود را حفظ کند. این سیم ها در مصارف خانگی نیز استفاده می شوند. به طور مثال از کاربردهای خانگی سیم سیلیکونی می شود به دستگاه هایی مانند اجاق گاز اشاره کرد.
  • تغییرپذیری: این مدل کابل ها انعطاف پذیری بالایی از خود نشان داده و برای محیط های صنعتی که فضای محدودی دارند بسیار کاربردی می باشند. شکل پذیری بالای این سیم ها یک مزیت بزرگ به حساب می آید.
  • عایق: سیم سیلیکونی با توجه به جنسی که دارد می تواند از عبور جریان الکتریکی از خودش جلوگیری کند که این مورد باعث افزایش ایمنی تاسیسات می شود.
  • عمر طولانی: این سیم ها از مواد اولیه درجه یک ساخته می شوند و به همین دلیل در برابر ضربه، خوردگی و ساییده شدن مقاومت بالایی دارند.
  • ایستادگی برابر اثرات مواد شیمیایی: سیم سیلیکونی در برابر مواد اسیدی و بازی به ندرت آسیب می بیند و به همین دلیل در صنایع شیمیایی نیز کاربرد زیادی دارد.
  • دارای استاندارد: این سیم ها دارای استاندارد IEC می باشند که یک استاندارد بین المللی است.

از معایب سیم سیلیکونی می شود به قیمت بالای آن اشاره کرد. اما با توجه به امکاناتی که این سیم برای شما فراهم می کند می شود قیمت بالای آن را نادیده گرفت. کابل های موجود در سایت کابل یاقوت دارای استاندارد بین المللی BS 7629-1 می باشند.

کاربردهای سیم های نسوز

سیم نسوز یا Fire Resistant Cable برای ارتقاء ایمنی محیط های صنعتی و تاسیسات موجود در آن‌ها استفاده می شود. این مدل سیم ها را، با توجه به میزان مقاومت و کارایی بالایی که دارند، می توان رگ های صنایع مختلف نامید. ممکن است تصور کنید سیم نسوز در برابر حرارت مقاومت صد در صدی از خودش نشان می دهد اما اینطور نیست. این سیم ها صرفا باعث افزایش ایمنی محیط تولید می شوند زیرا تحمل تغییر دمای زیادی را دارند. اگر دما از میزان مشخص شده کمتر و یا بیشتر باشد این کابل ها کارایی خود را از دست می دهند. از کاربردهای کابل نسوز در صنایع مختلف (صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و غیره) می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت سیستم اعلام حریق
  • ساخت تجهیزات الکترونیکی آزمایشگاهی
  • سیم کشی دستگاه های مربوط به صنایع هوا و فضا
  • سیم کشی بخش های برقی خودرو
  • سیم کشی ساختمان هایی مانند بیمارستان یا مجتمع های اداری
  • سیم کشی دستگاه های MRI و سی تی اسکن در حوزه پزشکی
  • سیم کشی ماشین آلات صنعتی
  • سیم کشی کوره و پاتیل های ذوب
  • ساخت عایق حرارتی
  • ساخت لوازم خانگی مانند اجاق گاز یا بخاری

خرید کابل سیلیکونی نسوز

کابل سیلیکونی نسوز مزایای زیادی نسبت به دیگر سیم ها دارد. همین مزایا باعث شده اند تا سیم نسوز در اکثر صنایع از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. برای خرید این مدل سیم ها می توانید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. هنگام خرید از فروشگاه مورد نظر توجه داشته باید که خرید شما از گارانتی و پشتیبانی برخوردار باشد. شما حتی بعد از تکمیل خرید خود می توانید از راهنمایی های تیم پشتیبانی آن‌ها بهره ببرید تا از بروز حوادث جلوگیری کنید. هنگام خرید این سیم ها حتما به مواردی از جمله شرایط محیط کار، میزان حرارت محیط و نوع روکش سیم توجه داشته باشید. برای خرید انواع کابل سیلیکونی نسوز می توانید از طریق سایت کابل یاقوت اقدام نمایید. کابل یاقوت سابقه همکاری با تولیدکنندگان بزرگی مانند سایپا، ایران خودرو، شرکت صنایع پتروشیمی و صنایع فولادی را دارد.

سایر مقالات

کارخانه کابل یاقوت