تاییدیه آتش نشانی
sgs
QL
naci

فهرست محتوا

کابل سیلیکونی نسوز

جهت بازدید و سفارش محصولات سیم و کابل

وقایع پیش بینی نشده و غیر مترقبه همیشه اقدامات سخت‌گیرانه‌ و هوشمندانه‌ای می‌طلبد. یکی از وقایع غیر مترقبه امکان بروز حریق و آتش‌سوزی در ساختمان‌های اداری، هتل‌ها، رستوران، مراکز تجاری و بیمارستان‌هاست. با خرید کابل اعلام حریق یاقوت به سادگی می‌توان در چنین مواقعی وقایع غیر مترقبه را مهار نمود.

3X2.5 هیت ساده

کابل اعلام حریق (Fire alarm cable) چیست؟

کابل اعلام حریق نوعی از کابل نسوز است که بروز آتش‌سوزی در ساختمان را هشدار می‌دهد. این کابل به ابزارها و دستگاه‌هایی وصل می‌شود که وظیفه اعلام حریق را بر عهده دارد. اغلب از کابل اعلام حریق جهت وصل شدن قسمت‌های مختلف ساختمان به سیستم اصلی اطفا حریق استفاده می‌کنند. پیش اختراع سیم نسوز در بسیاری از مواقع سیستم اطفاء حریق عملکرد صحیحی نداشت.

کابل سیلیکونی نسوز سه لایه است

کابل نسوز سیلیکونی را سه لایه اصلی تشکیل می‌دهد. لایه‌های کابل اطفا حریق  عبارت است از:

  1. روکش نسوز سیلیکونی
  2. عایق
  3. فلز مخصوص هادی رسانا

اجزای کابل نسوز سیلیکونی همانند کابل‌ها و سیم‌های دیگر است. با این تفاوت که این کابل دارای یک لایه عایق محافظ است. همچنین دارای یک روکش سیلیکونی است که می‌تواند حرارت را از 60 الی 300 درجه سانتیگراد تحمل نماید. سیلیکون نوعی پلیمر خاص و پرکاربرد در صنایع مختلف است. از ویژگی‌های مهم این ماده ارزشمند نیز مقاوم بودن آن در برابر حرارت است. مهندسان و طراحان در دنیای امروز استفاده از سیلیکون را جزو مهم برنامه‌های اختراعاتی خود قرار داده‌اند.

2X1.5 هیت ساده

اهمیت خرید کابل مقاوم حریق

خرید کابل مقاوم در برابر حریق اهمیت بسیاری در جهت حفاظت از جان انسان‌ها و اموال ارزشمند دارد. برای مثال کارخانه‌ مواد غذایی را فرض کنید که صدها کارگر و انبارهایی انباشته از مواد غذایی مختلف دارد. بروز حریق در چنین مکانی نیازمند خرید کابل مقاوم در برابر حریق است تا مسئولین بتوانند پیش از بروز خسارت‌های غیر قابل جبران حریق را مهار نمایند. نکته جالبی که در مورد کابل سیلیکونی اعلام حریق وجود دارد نحوه اعلام هشدار توسط آن است. کابل مقاوم در برابر حریق در کسری از ثانیه و با ارسال نوعی ولتاژ بالا سیستم اطفا حریق را فعال می‌نماید. تنها سیم تفلون و کابل مقاوم در برابر حریق است که می‌تواند در برابر حفاظت از جان انسان‌ها و اموال شخصی به نحو احسنت عمل کند.

انواع کابل اطفاء حریق یاقوت

در فروشگاه یاقوت امکان خرید 40-45 نوع کابل نسوز وجود دارد. هریک از این کابل‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقاوم‌ترین آنها کابل سیلیکونی مقاوم در برابر آتش است. تمام چیزی که باعث می‌شود این کابل از سایر سیم‌های نسوز متفاوت باشد روکش آن است. شما می‌توانید بسته به نوع کاربرد مناسب‌ترین سیم را برای مکان مورد نظر خود انتخاب نمایید.

راهنمای خرید کابل نسوز سیلیکونی

در بسیاری از مواقع این مهندس و معمار است که نوع کابل نسوز را جهت استفاده در ساختمان مشخص می‌نماید. این اشخاص بسته به شرایط ساختمان نوع کابل را جهت خرید اعلام می‌نمایند. حال اگر در انتخاب کابل نسوز سیلیکونی با مشکل خاصی مواجه شدید به راحتی می‌توانید با کارشناسان فروش یاقوت تماس بگیرید و مشاوره رایگان جهت خرید کابل نسوز سیلیکونی دریافت نمایید.

سایر مقالات

کارخانه کابل یاقوت